top of page

אבחון מיידי של נבדקים בעזרת ריח

עודכן: 13 במאי 2020

אחד החסמים הגדולים להתמודדות עם וירוס הקורונה הוא היעדר היכולת לבדוק כמויות מדגמיות סטטיסטית של האוכלוסייה בפילוח גאוגרפי. בתחילת הדרך, היו מבצעים בדיקות PCR על החולים הראשונים, ועל כל מי שבאו במגע איתם, וכך הצליחו לצמצם את התפשטות המחלה ללא סגר וללא נזק לכלכלה. הבעיה היא שברגע שהייתה התפרצות, והפסקנו להיות יכולים לבצע אבחון על כל הגרף החברתי של כל חולה, איבדנו את היכולת לנהל את המחלה, ונאלצנו כולנו להיכנס לסגר.


מטרת הפרויקט המדובר להקל מאוד על הבעיה הזו על ידי יצירת מערכת אבחון ניידת, רב-פעמית, המספקת אבחון במעמד הבדיקה. לפרוייקט יש פוטנציאל לעזור לנו להישאר במצב של ניהול ומעקב לאורך זמן, והפחתה משמעותית של הצורך בסגר.

חברת ננוסנט פיתחה מערך הכולל שבב אלקטרוכימי רב-פעמי ונייד הכולל 8 חיישנים (בקרוב 12), שדוגמים את הבל הפה של הנבדקים ומייצאת אותות נפרדים מכל שבב, בעזרתם אפשר להבחין בין חולים לבריאים - נושפים לתוך השקית דרך קשית חד פעמית, ולאחר מכן השקית מחוברת לפתח השבב. אותות השבב מועברים לאפליקציית סמארטפון שתנתח את הדגימות ותוציא סיווג.

מערך הבדיקה הנייד כבר הראה תוצאות מצויינות של הסתברות זיהויי, ותוצאות לא גבוהות של התראות שווא, על כמה עשרות נבדקים, אחרי כמות מזערית של עבודת עיבוד אות ו-DS על הסיווג. בשבוע הקרוב צפויות להיאסף כמאה עד מאתיים דגימות חדשות לצורך המחקר.


דרושים אנשים עם נסיון בעיבוד אות ו-DS על גבי עיבוד אות, לצורך שיפור המסווג וסינון הפרעות סביבה כמו סטיות בייצור השבבים, טמפרטורת סביבה וכד'. הוכחת היתכנות זו צפוייה להימשך בין שבוע לשבועיים, ונדרשת עבודה בחצי משרה עד משרה מלאה.

העבודה תהיה תחת ד"ר אורן רייכמן, ד"ר ב-Data Science ורע"ן טכנולוגיות במפא"ת, אדם שאפשר ללמוד ממנו, וגם ידוע כאדם שנעים לעבוד תחתיו.


מי שרוצה לעזור - פנו למיכאל בירק ממחזור י"ב ב birkmichael@gmail.com או אלינו ב psagotalumni@gmail.com כדי שנקשר אתכם למנהל הפרויקט.


ארגון בוגרי פסגות




59 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page