top of page

מדידת טמפרטורת ליבה בעזרת צילום תרמי רחב היקף

עודכן: 16 באפר׳ 2020

חלק גדול מהמאמץ למלחמה בקורונה תלוי ביכולת לאבחן ולמיין במהירות מספר גדול של חולים פוטנציאליים - גם כדי לטפל בחולים ביעילות, וגם כדי למנוע הדבקה במהלך תהליך המיון.

במסגרת מאמץ האבחון, קם פרוייקט שמטרתו להסיק את טמפרטורת הליבה של הנכנסים למחלקת המיון של בתי החולים בעזרת מצלמות תרמיות. האתגר הקיים נובע מהצורך במדידה מדוייקת של טמפרטורת הליבה של החולים, שאיננה נמדדת באופן ישיר על-ידי המצלמה, תוך התמודדות עם גורמים שונים כמו רעש, כיול המצלמה, מרחק וריבוי מקורות קרינה. פתרון בתחום זה יכול לצמצם משמעותית את המגע של חולי קורונה עם הצוותים הרפאויים ועם ממתינים אחרים במחלקות המיון.


הפרוייקט בשיאו כעת, עם שני צרכים הנדסיים עיקריים ודחופים:

1) אלגוריתמיקה ועיבוד אות - נדרשים אנשים שידעו לקבל את הנתונים ולפתח אלגוריתמיקה שתסיק את טמפרטורת הליבה הנכונה. במסגרת עבודה זו נדרש להתמודד עם כיולי מצלמה ומפת חום מלאה של אדם או מספר אנשים. 2) אנשי חומרה - תכנות בקרים להפעלת המצלמות, ומימוש אלגוריתמיקה על גבי שבבי Xavier של nVidia. העבודה כוללת תכנות על בקרים כדוגמת ארדואינו, וגם עבודה כרטיסי העיבוד לצורך מימוש האלגוריתמיקה, וכן עבודה ראשונית עם הכרטיסים לשם ייצור הנתונם עליהם האלגוריתמיקאים יוכלו לעבוד.


נציין כי קיים כוח אדם שעובד כרגע על פרוייקט זה, כך שקיימים בפרוייקט מומחי תוכן שיחפפו אתכם על העבודה שנעשתה עד עתה.


כאמור, הפרוייקט רץ כעת, וכל אדם מתאים שיתנדב לעזור ישובץ באופן מיידי בתהליך העבודה. למי שרוצה לעזור - פנו למיכאל בירק ממחזור י"ב ב birkmichael@gmail.com או איתנו ב psagotalumni@gmail.com כדי שנקשר אתכם למנהל הפרוייקט.


חג שמח ושקט,

ארגון בוגרי פסגות



37 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page