top of page

פיתוח מערך שו"ב רפואי בפריסה ארצית

זרקור על פרוייקט נוסף בשיא הפיתוח בימים אלו:

הוקם בשבוע האחרון פרוייקט עצום במפא"ת בשיתוף משרד הבריאות והיחידות השונות במשרד הבטחון, של הקמת מרכז שו"ב בפריסה ארצית בכל בתי החולים. פרוייקט זה יאפשר בקרה רצופה על מצב מערכת הבריאות בארץ. השו"ב מנהל שלוש תמונות עיקריות, ובניית כל תמונה דורשת מאמצי איסוף מידע טכנולוגיים נוספים, עליהם תקראו בפוסטים הבאים:


1) בניית תמונת החולים - מעקב רציף על כל החולים והמאושפזים במערכת. על-מנת לעקוב אחרי מצב החולים, מערכת זו דורשת בניית ממשקים למאגרי המידע הרפואיים של החולים, וכן בניית ממשקים אלקטרוניים לכלל המכשירים הרפאויים של כל חולה, והעלאה של המדידים לרשת בצורה רציפה. פירוט נוסף על בניית הממשקים למכשור רפואי בפוסט הבא, בנושא Telemedicine - פרוייקט טכנולוגי עם תועלת רפואית עצומה בפני עצמה.


2) בניית תמונת כוח האדם - מעקב רציף אחרי שיבוץ, משמרות, זמינות ומצב (בריא\בבידוד\חולה) של כלל הצוותים הקריטיים. בבניית תמונה זו מתבצע גם מאמץ של יצירת ממשק לעדכון הנ"ל, כיוון שאלה לא מנוטרים אלקטרונית בשגרה. מאמצים בתחום הפקת התובנות ממערכת השו"ב הביאו כבר למסקנה משמעותית בניהול המשבר - צוותי נקיון של בתי החולים הם למעשה משאב קריטי שיכול ליצור צווארי בקבוק, כיוון שנדרש טיהור רצוף של חללים בבתי החולים, אחרת מחלקות שעברו בהם חולים נהיות לא שמישות.


3) בניית תמונה לוגיסטית - מעקב ארצי על תרופות, מכונות הנשמה, מאגרי בלוני חמצן, וכד'. דורש התממשקות עם תוכנות ניהול המלאים השונות.


בכלל התמונות הנ"ל, מושקעת עבודה רבה בבניית התמונה עצמה, שימוש נרחב ב-DS וכלים של BI לצורך הפקת תובנות מתמונת המצב, וכמובן עבודה נרחבת בתחום ההטמעה וההתממשקות במיקומים השונים.


בשלב זה, הפרוייקט רץ תוך כדי ייצוב כוח האדם והמאמצים השונים, ולא דורש כוח אדם נוסף. עם זאת, המצב הוא דינמי, ואנו מנהלים קשר רציף עם מנהלי הפרוייקט. למי שרוצה לעזור - פנו למיכאל בירק ממחזור י"ב ב birkmichael@gmail.com או פשוט איתנו ב psagotalumni@gmail.com כדי לקבל עדכון על צרכי הפרוייקט.

חג שמח ושקט,

ארגון בוגרי פסגות




51 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page